5 Temmuz 2011 Salı

Php Dersleri 2 İf-Else



Şimdi Sizlere İf Komutunu Anlatacam.Başlıyorum :)
İlk Olarak İf Komutu İle Kullanılan Bazı Parametreleri Vereyim.
-----------------
!=(Eşit Değildir)
<( Küçük)
>(Büyük)
= = =(Eşittir Ve Aynıdır)
= = (Eşittir)

----------------
İf'in Türkçe Karsılığı Eğerdir.İf Çoğu Kodda Kesinlikle Vardir.Örneğin Oyun Yaparken Eğer(Yani İf) Tecrübe 100 Olursa 1 Seviye Atla.Eğer Üye İsmini Yazmadıysa Uyar vs.
Şimdide Bir Örnek Vereyim Daha iyi Anlarsınız.
----------------
if($ad == "" )
{
echo " Adını Yaz ---.";
}

---------------
Evet Bu Küçük Bir Örnekti Şimdi burada Kod Ne İşe Yarıyor Onu Anlatalım.Burda Eger Üye Adını Yazmassa(çift tırnakların içindeki boş alan)Ekrana Adını Yaz cıkacaktır.
Sanırım Bol Bol Örneklerle Açıklamak İyi Olur.Şimdi Bir Örnek Daha Verelim.Mesela Siz Sitenin Kralısınız Siteyi Siz Yaptınız :D Ve Siz Giris Yapınca Ekranda Özel Birşey Yazmasını İstiyorsunuz.Evet İşte İstediğiniz Kod Aşagıda :)
---------------

if ( $isim == "ZazaGame")
{
echo "OOO Nasılsın Kanka Beni Sen Kodladın Değil mi?";
}

-----------
Bu Kodda İstediğimiz Gibi Eğer Zazagame Adlı Üyeyi Php Dilimiz Görürse :D Ekrana "OOO Nasılsın Kanka Beni Sen Yaptın Dimi Laa" Ekrana Cıkacaktır.Daha Basitinden Düşünürsek Zazagame Adlı Üye Giriş Yapınca Ekrana "OOO Nasılsın Kanka Beni Sen Kodladın Değil mi?" Yazdır Denilebilir.
Şimdi Baska Örneklere Bakalım.
--------------
$zaza="";
if($zaza=="dolu")
{
echo "aferin Doldur Doldur Xd";
}else{
echo "Boş Bıraktın ---";

}
--------------
Evet Mesela Bu Kodda anlatılmak İstenen Eğer Çift Tırnak içerisini Boş bırakırsak Ekrana Boş Bıraktın Lan Yazısı Cıkacaktır.Eger İcine Herhangi Birsey Yazarsak Aferin Doldur Doldur Xd Yazısı Cıkacaktır.Mesela Matematiksel Bir Kod Yazalım.
--------------
$sayı=2;
$sayi = $sayi + 8 ;
if ($sayi > 10 ) {
echo "Sonuc 10'dan Büyüktür." 
} else {
echo "Sonuc 10'dan Kücüktür."


--------------
Bu kodda Bi Değişken Belirledim.$sayı değişkeni Ve Bunuda2 Olarak Belirledim.Daha sonra 2+8 Yaptım.(Yani $sayı+8;)Sonra Eğer $sayı 10'dan Küçük olursa Ekrana "Sonuc 10'dan Büyüktür." eğer Küçük Olursa Sonuc 10'dan Kücüktür.Yazısı Cıkacaktır.Evet Bu Derste Bu kadar.Diğer Derste Görüşmek Üzere :)

2 yorum: